Dag 3

De ochtend start met een met een uitzicht over de vallei in nevelen gevuld door de hoge luchtvochtigheid. Na het ontbijt in de relatieve koelte worden de nodige reparaties aan de MAN’s. verricht.

Met naald en draad
Kees verving een brandstofleiding en het doek van MAN 8 werd door Ger en Ingrid met naald en draad hersteld. De MAN 6 heeft problemen met de koppeling, tijd om deze te repareren is vandaag niet. Voorlopig vult Gerd het vloeistof in het reservoir regelmatig bij.

De MAN8
Na een mooie rit door de heuvels kregen de eerste medereizigers de kans om de MAN 8 te besturen. De eerste beginselen van schakelen, ruimte nemen bij inhalen, met een grote bocht insturen en op tijd remmen werden geduldig door Fer bijgebracht. Na een volle dag rijden wordt het tijd om een goede slaapplek te vinden.

De N1 heeft veel dorpjes aangetrokken waardoor de gezochte rustig kampeerplek uitblijft. Vlak voor het donker wordt een hotel gevonden met een binnenplaats waar de trucks mogen staan.

Geen werkende koppeling
Gerd maneuvreert de MAN 6 zonder werkende koppeling zo goed mogelijk tussen een nauwe doorgang van een betonnen trapleuning en de dakgoot. Dat alleen de dakgoot werd beschadigd, beschouwden we als een bijzondere prestatie.

Het menu was een keuze uit kip met rijst of spaghetti of couscous. De biologische kip was waarschijnlijk zo mobiel geweest dat het stugge vlees nauwelijks van de bot te trekken was. We gaan de nacht in met regen die nauwelijks verkoeling brengt.